Založ si blog

Výťahy

Svetlo na výťahu ma pálivo oslepí, keď sa lenivo otvoria dvere a ja zase uvažujem nad zbytočnosťami tohto sveta. Či svieti svetlo vo výťahu, keď sú dvere zavreté, ako často tam treba vymeniť žiarovku, koľko kilometrov denne najazdí. Veci nevyhnutné pre život.

Výťahov mi vždy prišlo ľúto, pomyslím si túto vetu ako vystrihnutú z časopisu „Klišé a gýč“ a hneď ju aj v duchu škrtám. Ľúto mi je teda veľa vecí, ale výťahov ani veľmi nie, mám na ne nevyhranený názor podobne ako na Eskimákov, thajské bicykle či pštrosie farmy. No dobre, možno predsa len trochu vyhranenejší, keďže výťahmi cestujem trošku častejšie ako pštrosmi. Ale v podstate som neutrálny.

Dvere sa zavrú a ja znovu stlačím gombík, ktorý pomaly otvorí stiesnenú kabínku. Ani neviem prečo to robím, je minimálne milión lepších spôsobov ako zabíjať čas. A možno to robím len preto, aby som ten čas nezabíjal niečím zmysluplnejším. Radšej rozdumovať o živote výťahových žiaroviek a trvácností ťažných lán ako o dôležitejších veciach, ktoré dobiedzajú ako celá letka elitných komárov s opancierovanými sosákmi.

Lebo sa cítim ako výťah (nech sa tento článok naďalej nesie v duchu príspevku do magazínu „Klišé a gýč“). Niekto nastúpi, niekto vystúpi a človeku ostane len ten hlúpy pocit ako keď si nie je istý či zamkol auto. Lebo autá sú niečo podobné ako výťahy. Ľahko sa v nich stráca.

Posun času

27.03.2017

Pomaly polnoc, ale vlastne ešte len jedenásť, tie presuny času sú riadna vec. Hodinka hore, hodinka dole, rok si ju nemotorne prehadzuje ako amatérsky žonglér. Ktovie, čím to je, možno len jarná únava, ale nejakým nedopatrením som zablúdil na blog. To už je teda iný posun času, žiadna hodinka, to už sú roky, páni! Akurát včera sa mi sníval sen. Ale nie taký obyčajný, [...]

Defilé

16.01.2013

Rozbehnúť sa je vždy ťažké. Najmä na rozpadnutom bicykli do strmého kopca. Klávesnica prešmykuje, myšlienky padajú častejšie ako reťaz a na lesklej obrazovke to riadne šmýka. Dva kroky vpred a jeden späť. Tak sa teda pokúšam nájsť nejakú inšpiráciu. Hľadám v krčmách, zásuvkách, vo výstrihoch. Nikde nič. A potom mi to dôjde. Až príliš sa snažím povedať [...]

Záväzky

11.01.2013

Niekto si dáva záväzky na nový rok, niekto si ich nedáva vôbec. Ja som si dal záväzok vo štvrtok. Veď načo čakať do pondelka. Niekto chce začať hrať na harfu, niekto prestať fajčiť. Ja chcem len sem-tam niečo znova napísať. Veď načo sa to má hromadiť v hlave. Niekto záväzok dodrží, niekto sa na to po dni vykašle. Ja sám neviem ako to dopadne. Veď načo si robiť [...]

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

preconie

..preconie revival..

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 32555x
Priemerná čítanosť článkov: 2504x

Autor blogu

Odkazy